Proiectul “Impreuna suntem o voce!” co-finantat printr-un grant din partea Elvetiei prin intermediul Contributiei Elvetiene pentru Uniunea Europeana extinsa.

Campania nationala de informare – 2015

În perioada 1 aprilie – 15 mai 2015, Fundatia RAA si FEDRA au desfășurat noi actiuni in cadrul Campaniei nationale de informare cu privire la autism.

Pe data de 2 Aprilie, de Ziua Internationala de Constientizare a Autismului, a avut loc, la Bucuresti, un miting si un mars de solidaritate, cu recompunerea fundei puzzle (simbolul autismului), la Universitate, la in Parcul Unirii au fost lansate baloane albastre.

Anul acesta, 4 institutii au raspuns initiativei FEDRA si RAA de a participa la campania Light It Up Blue, in semn de solidaritate cu persoanele cu autism. Au fost iluminate in albastru, Palatul Cotroceni (Presedintia), Palatul Victoria (Guvernul), Biblioteca Nationala a Romaniei si Ateneul Roman.

De asemenea, in seara zilei de 2 aprilie, la Biblioteca Nationala a avut loc vernisajul expozitiei „Minte si culoare”, cuprinzand desene si picturi realizate de copiii cu autism, beneficiari ai organizatiilor membre FEDRA din mai multe judete ale tarii. Expozitia a fost deschisa publicului pana la data de 20 aprilie, iar accesul a fost liber.

Conferinta nationala „Impreuna suntem o voce”, din 20 aprilie, a fost deschisa presei. Evenimentul s-a desfasurat la CCIR Business Center  Bucuresti si a prezentat interventii de succes, selectate din 3 arii prioritare ale FEDRA: interventii in scoli si gradinite, servicii sociale pentru copiii cu TSA si servicii de suport pentru adulti. Pe langa modelele prezentate de membrii FEDRA, reprezentanti ai autoritatilor publice au expus programele si prioritatile nationale privind TSA. Conferinta a oferit un spatiu de dezbatere privind fezabiltiatea replicarii, la nivel national, a modelelor si interventiilor care si-au dovedit functionalitatea.

Toate actiunile desfasurate in cadrul campaniei au fost promovate si in social media, pe paginile de Facebook ale FEDRA si RAA.

Campania nationala de informare cu privire la autism din aprilie-mai 2015 a avut o foarte buna acoperie media, fiind oglindita in 50 de aparitii in presa (TV, radio, presa scrisa tiparita si online) si atingand o audienta de 1.062.711 persoane.