Proiectul “Impreuna suntem o voce!” co-finantat printr-un grant din partea Elvetiei prin intermediul Contributiei Elvetiene pentru Uniunea Europeana extinsa.

Campania nationala de informare – 2016

În perioada aprilie – mai 2016, Fundația RAA și FEDRA au desfășurat noi actiuni în cadrul Campaniei naționale de informare cu privire la autism.
Anul acesta, cu prilejul zilei de 2 Aprilie, Fundația Romanian Angel Appeal și FEDRA – Federația pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul autismului, au atras atenția autorităților, dar și a publicului larg, asupra nevoilor comunității persoanelor cu autism din România. Ca în fiecare an, organizațiile din România s-au alăturat campaniei internaționale „Light It Up Blue”, prin iluminarea în albastru a unor clădiri instituționale importante și prin organizarea unor evenimente publice de sensibilizare.
În București, cu sprijinul Fundației Romanian Angel Appeal și FEDRA au fost iluminate în albastru în seara de 2 aprilie între orele 21.00 – 00.00: Palatul Parlamentului, Palatul Victoria, Arcul de Triumf și Teatrul Național București.
Organizațiile membre FEDRA, părinți ai copiilor și tinerilor cu autism, simpatizanți FEDRA au participat în data de 2 aprilie la mitingul și marșul de solidaritate, care a avut următorul program:
– orele 12:00 – adunarea în fața Parcului Unirii, vis-a-vis de magazinul Unirii
– orele 12:30 – plecare în marș către Parcul Colțea din Piața Universității;
– orele 13:00 – recompunerea pe paviment a fundei puzzle – simbol al luptei pentru cauza autismului;
– orele 13:30 – lansare de baloane albastre
În cadrul acestui marș au fost distribuite material informative, iar publicul larg a fost invitat să afle mai multe despre persoanele cu autism.
În data de 3 aprilie, Fundația Romanian Angel Appeal marchează Ziua Internațională de Conștientizare a Autismului, la evenimentul organizat de Asociația Bucharest Running Club, în cadrul căruia vor participa voluntari alergători. Astfel, fundația noastră așteaptă cu drag alergători, care să participe la acest eveniment, în care alergând, demonstrează susținerea cauzei autismului.

Toate acțiunile desfășurate în cadrul campaniei au fost promovate și în social media, pe paginile de Facebook ale FEDRA și RAA.

Campania națională de informare cu privire la autism din aprilie-mai 2016 a avut o foarte buna acoperie media, fiind oglindită în 50 de apariții în presă (TV, radio, presa scrisă tipărită și online) și atingând o audiență de 1.062.711 persoane.